- Obec
-
Úřad a Občan
- Základní informace o Úřadu a o Obci
- Organizační struktura
- Důležité kontakty
- Kontaktní místo veřejné správy
- Kde nás najdete
- Povinně zveřejňované informace
- Elektronická podatelna a elektronický úřad
- Poskytování informací a příjem podání
- GDPR
- Hospodaření obce
- Rozpočet na webu
- Zápisy ze Zastupitelstva obce
- Vyhlášky a zákony
- Potřebuji si zařídit
- Krizové řízení obce, ochrana obyvatelstva - rozcestník
- Rozhlas
- Dotace
- Veřejné zakázky a Profil zadavatele
- Volby
- Komunitní sociální práce pro občany
- Úřední deska
- Poplatky
- Život v obci
- Ankety
- Dokumenty
- Galerie
- Historie
- Knihovna
- O webu
Tvorba webu
Obsah 60% Funkce 95%
Ověřování listin a podpisů
na obecním úřadě (i po tel. domluvě mimo úř. dobu)
Úřad v mobilu pro obec Urbanice
- Úřad a Občan
- Dotace
- 2022
- Úřad v mobilu pro obec Urbanice
Název projektu:
Úřad v mobilu pro obec Urbanice (22RRDU4–0013)
Cíl projektu:
Pořízení služby – moderního informačního portáluobčana, který občanům umožní přistupovat k úřadu elektronicky.
Obsah projektu:
V současné době obec Urbanice realizuje projekt „Chytrý komunikační systém obce Urbanice“, jehož cílem je je zásadní modernizace informačních kanálů obce. Tento systém ovšem neobsahuje přímé napojení občanů do systému (ve smyslu zabezpečeného připojení na úrovni např. bankovní identity nebo portálu národního bodu). Proto obec plánuje k výše uvedenému systému pořídit službu – moderního informačního portálu občana, který občanům umožní přistupovat k úřadu elektronicky.
Obec požaduje, aby systém informačního portálu občana umožnil:
- zprostředkovat elektronickou komunikaci mezi občanem a obecním úřadem, zajišťovat elektronické vyřízení vybraných životních situací a poskytovat přehled o stavu jejich zpracování.
- přihlášenému uživateli zobrazit seznam všech podání, které uživatel sám podal nebo k nim má z jiných známých a definovaných důvodů oprávněný přístup, s rozlišením stavu (např. rozpracované, realizované), včetně odkazu na konkrétní formuláře. Podání jsou řazena chronologicky od nejaktuálnějšího po nejstarší.
- přihlášený občan uvidí seznam plateb které provedl a seznam plateb které ještě neuhradil. Pomocí Portálu občana bude možné uhradit poplatek za psa, poplatek za komunální odpad a poplatek za zábor.
- portál občana umožní nechat si hlídat platnost dokladů, pojištění, zdravotních prohlídek atd. Evidence umožní vložení těchto situací a zaslání upozornění na e-mail.
Struktura:
Portál bude rozdělen na veřejný a neveřejný sektor.
Veřejná část:
- Co je portál – úvodní informace k portálu, jeho funkcionalitám,
- ePodatelna – popis možných způsobů učinění podání,
- Životní situace – odkaz na URL webu obce,
- Formuláře,
- Obecní úřad – kontaktní údaje, odkaz na elektronickou úřední desku,
- Veřejné zakázky – odkaz na URL webu obce
Neveřejná část:
Bude vyžadovat registraci občana a jeho přihlašování. Přihlašování se předpokládá pomocí systému „Portál národního bodu pro identifikaci a autentizaci“ nebo „Bankovní identitou“.
- Nástěnka – výčet evidovaných podání, poplatků nebo řízení vůči přihlášené osobě,
- Životní situace – odkaz na URL webu obce,
- Formuláře,
- Podání,
- Konto plátce,
- Volby,
- Objednání na úřad
- Notifikace,
- Nastavení – možná uživatelská nastavení portálu.
Platby budou řešeny přímým napojením na platební bránu tak, aby občan mohl platit přímo z domova od počítače.
Využití systému obec požaduje jak pro Přenesenou působnost tak pro Samostatnou působnost obce (s předpokladem postupných integrací tak, jak bude zákon požadovat). Systém bude plně integrovaný do aplikace „Chytrý komunikační systém obce Urbanice“, který je v současnosti vyvíjen.
Přínos pro KHK:
Systém je v souladu s koncepcí Chytrý region Královéhradecký kraj. Řešení je také v souladu s dokumentem „Urbanice – moderní a chytrá vesnice", Strategický dokument SMART CITY Urbanice dostupný na adrese Strategický dokument Smart City Urbanice.
Aplikací chytrého řešení se zásadně sníží výdaje (čas obsluhy) obce a výrazně se zvýší fungování komunikace. Komunikace je řešena jak komunikace směrem k občanům, tak komunikace od občanů – integrovanou zpětnou vazbou a on-line dokumenty, které bude možno zaslat na úřad elektronicky.
Náklady:
Poskytnutá dotace: 161 100 Kč (maximální částka)
Celkové náklady projektu: 230 140 Kč (maximální částka)
Datum realizace:
květen 2022 – listopad 2023
Stav projektu:
V realizaci
Kontakty
Starosta: Ing. Martin Fejks
Telefon: +420 608 311 780
E-mail: starosta@urbanice.cz
Všechny kontakty
Obecní úřad
Úřední hodiny: ČT 18:00 – 20:00 (ostatní dny po tel. domluvě)
Adresa: čp. 40
503 27 Urbanice
Datová schránka: ewqa8rj