- Obec
-
Úřad a Občan
- Základní informace o Úřadu a o Obci
- Organizační struktura
- Důležité kontakty
- Kontaktní místo veřejné správy
- Kde nás najdete
- Povinně zveřejňované informace
- Elektronická podatelna a elektronický úřad
- Poskytování informací a příjem podání
- GDPR
- Hospodaření obce
- Rozpočet na webu
- Zápisy ze Zastupitelstva obce
- Vyhlášky a zákony
- Potřebuji si zařídit
- Krizové řízení obce, ochrana obyvatelstva - rozcestník
- Rozhlas
- Dotace
- Veřejné zakázky a Profil zadavatele
- Volby
- Komunitní sociální práce pro občany
- Úřední deska
- Poplatky
- Život v obci
- Ankety
- Dokumenty
- Galerie
- Historie
- Knihovna
- O webu
Tvorba webu
Obsah 60% Funkce 95%
Ověřování listin a podpisů
na obecním úřadě (i po tel. domluvě mimo úř. dobu)
Rekonstrukce chodníků v obci Urbanice, etapa I.
- Úřad a Občan
- Dotace
- 2019 a starší
- Rekonstrukce chodníků v obci Urbanice, etapa I.
Název programu a výzvy:
06 – Integrovaný regionální operační program
051/06_16_038/CLLD15_01_029 – 1.výzva MAS Hradecký venkov-IROP-Doprava
Registrační číslo projektu:
CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_038/0006915
Název projektu:
Rekonstrukce chodníků v obci Urbanice, etapa I.
Cíle projektu:
Cílem projektu je vybudování nového a rekonstrukce stávajícího chodníku v obci Urbanice, které propojí severozápadní část obce s centrem a zajistí napojení na již existující chodníky směrem k sousední obci Praskačka, kde se nachází občanská vybavenost i zastávky hromadné dopravy. Nové chodníky budou využívat jak obyvatelé obce Urbanice, kteří jezdí za prací či do vzdělávacích institucí, tak i lidé, kteří do Urbanic dojíždějí za prací. Provedenou stavbou bude zásadně zlepšena bezpečnost chodců tím, že chodci budou svedeni mimo silnici III. třídy č. 32326.
Postup výstavby:
Stavba byla zahájena dne 14.10 2017 ihned po předání staveniště. Neprodleně po zahájení byly vytyčeny základní směrové a výškové body a došlo k vytyčení stávajících inženýrských sítí.
Po odstranění stávajícího povrchu chodníku bylo zjištěno, že podloží po stávajícími asfalty je tvořeno slabou pískovou vrstvou a základová spára je v jílu, který v době výstavby měl konzistenci tuhou. Po provedení výkopů byly provedeny statické zatěžovací zkoušky na pláni a bylo zjištěno, že únosnost pláně je menší než únosnost požadovaná. Projekt předepisuje Edef2 = 30 MPa, přičemž na stavbě bylo zjištěno, že únosnost stávající pláně je 20–25 MPa. Bylo tedy navrženo zesílení podloží sanací a toto zesílení bylo ověřeno znovu zatěžovacími zkouškami. Pro sanaci podloží byla použita štěrkodrť frakce 0–32 v tloušťce 150 mm. Na zesílené pláni bylo ověřovacími zkouškami naměřeno 30–35 MPa.
Dále byly při výkopových pracech objeveny stoleté meliorační drenáže z polí za vesnicí, které končily přímo v místě chodníků (při výstavbě souběžného vodovodu v minulosti je zřejmě stavební firmy přerušily a nechaly tak být). Tyto přerušené drenáže měly za následek značné zvlhčení podloží a vyžádaly si v nejhorších místech dvojitou sanační vrstvu (2× 150 mm). Vlastní drenáže byly obnoveny a správně přepojeny. Potrubí bylo použito kanalizační PVC DN 150 a 200 mm.
Tyto nepředvídané práce byly předmětem dodatku č. 1 a víceprací. Rozsah prací, které vícepráce vyvolaly, byl natolik velký, že by stavbu nebylo možné stihnout v původním termínu. Prodloužení termínu do zimního období, tedy do doby, kdy je provádění zemních prací nevhodné Zadavatel nepřipustil s ohledem na kvalitu výsledných prací. Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto, že dokončení díla bude posunuto do jarního období – na 30.4.2018.
Stavba všech objektů dále probíhala dle projektové dokumentace s přidáním sanačních vrstev. Na pláň byla uložena separační geotextílie, na ní byly uloženy rezervní chráničky a pískové lože chrániček bylo opět překryto separační geotextílií. Následně byly provedeny obrubníky a konstrukční vrstvy chodníků po nichž následovala pokládka zámkové dlažby.
Práce na SO 101 a SO 102 byly dokončeny do 30.11.2017 a následovalo přerušení prací do 15.4.2018.
Poslední částí výstavby bylo dokončení zpevněné plochy SO 103 u obecního úřadu. Práce byly dokončeny k 30.4.2018.
Náklady projektu:
Poskytnutá dotace: 1 959 033 Kč
Celkové náklady projektu: 2 062 140 Kč
Přílohy |
---|
Fotodokumentace.pdf 7.23 MB |
Plakát A4 na výšku.pdf 73.95 kB |
Plakát A3 na šířku.pdf 75.46 kB |
Štítky
Štítky
Štítky
Kontakty
Starosta: Ing. Martin Fejks
Telefon: +420 608 311 780
E-mail: starosta@urbanice.cz
Všechny kontakty
Obecní úřad
Úřední hodiny: ČT 18:00 – 20:00 (ostatní dny po tel. domluvě)
Adresa: čp. 40
503 27 Urbanice
Datová schránka: ewqa8rj