- Obec
-
Úřad a Občan
- Základní informace o Úřadu a o Obci
- Organizační struktura
- Důležité kontakty
- Kontaktní místo veřejné správy
- Kde nás najdete
- Povinně zveřejňované informace
- Elektronická podatelna a elektronický úřad
- Poskytování informací a příjem podání
- GDPR
- Hospodaření obce
- Rozpočet na webu
- Zápisy ze Zastupitelstva obce
- Vyhlášky a zákony
- Potřebuji si zařídit
- Krizové řízení obce, ochrana obyvatelstva - rozcestník
- Rozhlas
- Dotace
- Veřejné zakázky a Profil zadavatele
- Volby
- Komunitní sociální práce pro občany
- Úřední deska
- Poplatky
- Život v obci
- Ankety
- Dokumenty
- Galerie
- Historie
- Knihovna
- O webu
Tvorba webu
Obsah 75% Funkce 95%
Ověřování listin a podpisů
na obecním úřadě (i po tel. domluvě mimo úř. dobu)
Zdvojkolejnění trati
- Obec
- Doprava a bezpečnost
- Zdvojkolejnění trati
Popis problému v kostce:
Správa železnic požádala obec o vyjádření k projektové dokumentaci na Územní rozhodnutí. Změny pro krajinu jsou zásadní a nyní je (možná) poslední šance něco ještě upravit.
Projektu zdvojkolejnění se vyhnout nedá, jedná se o liniovou stavbu státního významu, takže připomínky o pospolitosti obou vesnic (což je stejně diskutabilní obrat i nyní) budou bezpředmětné.
V rámci zásadního navýšení dopravy na železnici a zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h je zřízení úrovňového křížení (železničního přejezdu) špatné řešení. Závory by byly z větší části dne stále dole. Předpokládá se 90 osobních vlaků denně a až 83 nákladních vlaků denně.
Co nás čeká:
Zásadními úpravami, se kterými se naše obec bude potýkat jsou následující:
- úrovňový přejezd se zruší a silnice z Urbanic povede podél trati přímo do Vlčkovic – po naší straně železnice
- do Praskačky se autem dostaneme pomocí podjezdu, který bude přibližně na půl cesty do Vlčkovic, ale ještě před současným přejezdem Vlčkovice – Praskačka.
- pod železnicí bude postaven nový podchod pro pěší i pro cyklisty, vyústění toho podchodu na naší straně je ovšem nešťastné (z hlediska vedení rampy na naší straně).
- podél trati bude vybudována nízká protihluková stěna
- zastávka jako taková bude od současného železničního přejezdu směrem na Hradec, přičemž z každé strany trati bude přístupný jeden směr.
Dokumentace
je na odkazu níže.
https://pa.urbanice.cz/…22-09-11.zip
Popis jednotlivých staveb
Přeložka silnice na Hradec a podjezd do Praskačky
- přeložkou silnice se nám zjednodušší cesta do Hradce, ale prodlouží se cesta do Praskačky. A to o 1 km.
- cesta do Hradce se ale zjednodušší i dalším lidem, kteří budou Urbanicemi projíždět (a to zejména spojovací cestou z Urbanic na Lhotu pod Libčany).
Zastávka
- nově bude přeložena těsně k současnému železničnímu přejezdu a nástupiště povedou směrem na Hradec Králové
- nástupiště budou dlouhá 100 m
- přístup k nástupištím bude z jedné strany přímo po povrchu, na druhé nástupiště se bude muset jít podchodem.
- Součástí zastávky je i odstavná plocha pro bicykly.
Podchod pro pěší
- Bude se zakrytím rampových částí. Způsob bočního zakrytí není zřejmý.
- Délka rampových částí je 60 m a vyústění podchodu na naší straně je až u brány na zahradu u J. Růžové.
- Podchod je poměrně hluboký, zejména večer nebude zajištěna bezpečnost osob.
Protihluková stěna
- je navržená po obou stranách železniční trati s nízkou výškou
- výška nad temenem kolejnice je 1,5 – 2,0 m
- s ohledem na výšku PHS bude 3/4 výšky souprav vidět
Připomínky
Objektivní připomínky (pro celou obec)
Zásadní z pohledu bezpečnosti pro naše obyvatele jsou následující faktory:
- oblouk silnice od Vlčkovic – rychlostní omezení s ohledem na poloměr oblouku
- chodníky pro občany od podchodu
- vyústění podchodu na naší straně se pokusit dostat na hlavní silnici a ne cestu podél trati
- způsob monitorování podchodu s ohledem na bezpečnost chodců (hlavně dětí) – je to temné místo, kam není vidět. Tedy nějaký kamerový systém …
- zimní údržba podchodu s ohledem na středové zábradlí
- průchod pro starší lidi – budou schopní používat podchod bez výtahu?
- vyhodnotit výšku protihlukové stěny, co je dostatečné, ale taky co je esteticky přijatelné
- zkrácení cesty do HK zvýší zásadně dopravu v Západní ulici – nastavit omezení průjezdnosti
- možnost provést jihozápadní obchvat obce, tj. aby silnice od Vlčkovic v budoucnu prošla mezi „Růžovými“ a tratí a za Haldou se stočila na sever, obešla JZD po jeho západní straně a na silnici I/11 se připojila v místě současné křižovatky kruhovým objezdem.
- soulad vedení chodníků s plány obce do budoucna
- BTS stanice za PHS u současného nádraží
- další vedení přes obecní a soukromé pozemky u lokality č. 2 (fialová čára)
- Nedostatečná délka PHS ve vztahu k lokalitě č. 2
- Zábradlí před čp. 93
Subjektivní připomínky (důvody jednotlivých domů/obyvatel)
Všeobecně
- u čp. 93 jsou 2 bytové jednotky.
- Další snížení kvality života díky zvýšenému hluku a otřesům během stavby i následně díky zvýšenému brždění aut před plánovanou zatáčkou v obou směrech a přechodu pro chodce. Toto se týká kromě Urbanic 93 též Urbanic 62 a 59 a Praskačky 91. Hluk, prašnost, chvění nemovitostí, práce ve večerních a nočních hodinách. Obyvatelé v čp. 93 pracují v třísměnném provozu a ve dvanáctihodinových směnách dlouhý/krátký týden. Pro všechny důležitá možnost odpočinku po práci a před prací. V čp. 62 a 59 žijí starobní důchodci, pro které kvalitní odpočinek také důležitý a potřebný.
- Ke snížení kvality již částečně došlo díky demolici budovy původního nádraží a vedlejší budovy, obývané panem Dostálkem. Přestože jsou vlakové soupravy méně hlučné a svršek novější, došlo ke zvýšení hlučnosti a četnosti otřesů v závislosti na rychlosti a hmotnosti projíždějících vlaků díky vzniklému otevřenému prostoru.
- Tímto klesne také zásadním způsobem hodnota jak této nemovitosti, a také nemovitostí okolních, které se stanou díky tomuto téměř neprodejnými.
- Díky podchodu, jeho problematické dostupnosti, délce a vzdálenosti, dojde k vzájemnému odcizení a naprostému odtržení od přátel, známých a života ve vedlejší obci především pro seniory a jiné handicapované osoby, pro které je každý metr navíc, který musí ujít za pomoci různých pomůcek jako například berle, nepřekonatelným problémem. Tito lidé chtějí být soběstačnými a nechtějí stále požadovat služby po svých blízkých či známých, kteří kolikrát ani nemají k dispozici automobil nebo čas. (výtahy?)
Dům čp. 93 (Jana Růžová)
- v případě havárie v oblouku – bezpečnost obyvatel domu
- při jízdě vozidel od Vlčkovic budou obytné místnosti v přízemí i patře oslněné
- při průjezdu vozidel bude jistě v patře překročen hlukový limit – má vliv na výšku PHS
Další postup
Obec se k projektu vyjádří – negativně. Pro takto koncipované vyjádření potřebuji ovšem:
- podporu všech občanů (formou petice)
- přibližně znát vaše názory (anketa)
Přístup k anketě je zde:
https://urbanice.cz/…/default/124
Pro vstup do ankety musíte zadat své telefonní číslo a následně do SMS zprávy obdržíte kód, který zadáte do té ankety a tím se to spustí.
Kontakty
Starosta: Ing. Martin Fejks
Telefon: +420 608 311 780
E-mail: starosta@urbanice.cz
Všechny kontakty
Obecní úřad
Úřední hodiny: ČT 18:00 – 20:00 (ostatní dny po tel. domluvě)
Adresa: čp. 40
503 27 Urbanice
Datová schránka: ewqa8rj